סיפור על מידע מופלא שזרם אלי,
זה קרה בערב שבת. ישבתי והבטתי בנרות מתוך בהייה עמוקה דרך הריסים,
כאשר קרני האור שבקעו מהלהבה מול עיניי העצומות למחצה התפזרו למעיין שדה ראייה של מסכי תנועות אור שמושפעות מכל תזוזה קטנה של הריסים או הראש.
המסכים האלה ריצדו מול עיני ויצרו צורות. חשתי משהו מדבר אלי.
מכתיב לי מחשבות על צירי המרחב.
גילוי נאות, כבר התעסקתי עם הנושא כאשר כתבתי את הסיפורים על נדיה ועל מאמאיה.
הכביש המתומן. תופי המרפא. (הלינק לסיפורים בהמשך)
אבל באותו ערב כשהתחלתי להגות במרחבי הפלוס והמינוס משהו בי נפתח לחקור את הצירים.
המחשבות החלו לזרום וחשתי את השאיפה להבין את מהות הצירים במרחב המודעות החכם.
לאחר ישיבה של שעתיים לפחות עם המידע שזורם אלי כמו מים טהורים, חששתי שאשכח את כל השיעור.
תפסתי עפרון ומחברת והתחלתי לכתוב מהר. מה שזכרתי ומה שהמשיך לזרום,
לבסוף החלטתי לחפש היכן מופיעים הרעיונות האלה וגיליתי קישורים וסימוכין ברשת , היו שם מילים חדשות למעני.
הבנתי שכל זרם המידע שקיבלתי מופיע במתמטיקה.
התחלתי לפתח את התאוריה המשקפת את מערכת הצירים המתמטית כמו מפת המודעות והתנועה בדרך האיזון
המאפשר לאנוש לקלוט מסרים מועילים מתוך תת ההכרה. תזה המשלבת מוסיקה, מתמטיקה, מודעות רוחנית.
מבנה מרחב המודעות
בתאוריה הזו מרחב המודעות דומה למערכת צירים מתמטית, המחולקת לארבעה רבעים סביב נקודת אפס מרכזית.
כל רביע מייצג איכות שונה של תודעה:
1. הרביע הימני העליון: מרחב של אור מוחלט (+/+)
- מייצג שלמות, בהירות ומודעות גבוהה
- המרחב האידיאלי להתפתחות רוחנית
2. הרבעים האמצעיים (+/- ו-/+)
- מייצגים את חיי היומיום
- מרחב של דואליות והתמודדות
- המקום בו רוב האנושות מתקיימת
3. הרביע השמאלי התחתון: מרחב החושך (-/-)
- מייצג בורות, קושי ובלבול
- מכיל גם ניצוצות אור הזקוקים לגאולה, בני אנוש נואשים שטבעו באשליה והתמכרו לדרכים שליליות.
ניתוח רוחני של מערכת הצירים
מאפייני ציר -X
סמל האיזון והקיימות, מייצג את העולם הפיזי על מישוריו השונים כמו ימים, יבשות.
הסימן X מורכב משני משולשים הנפגשים בקודקוד, כשהם פתוחים לשינויים והכלה באופן סביל
-מייצג את איחוד מרכזי הריבוע
- המשולשים שב-X ניתנים לשינוי צורה למקבילית (מרובע) עם בסיס רחב המייצג יציבות סטטית
- בסיבוב המשולשים כך שהקודקודים פונים החוצה נוצר מגן דוד (כוכב בעל 6 קצוות)
מאפייני ציר -Y
ציר ה-Y: סמל המשפך, השינוי והתנועה
כאשר האנך (ציר ה-Y) חוצה את המישור -X הוא מסמן בכך את נקודת האפס, נוצרת נקודת מפנה המאפשרת שינוי.
- מייצג את איחוד המרכזים של המשולש
-מתפתח למחומש
-המחומש מתפתח לכוכב בעל 5 קצוות (פנטגרם-כוכב שלמה)
- הפנטגרם מסוגל לקיים את החבורה הדיהדרלית* - תנועה של מצולע משוכלל סביב ציר נתון
העיקרון המתמטי-רוחני
למעשה הספירה הקצבית שלנו לאורך הצירים היא ביחידות של 8
אם נחשוב על צורתם המתמטית של המקצבים נראה את שני הצירים- האופקי והניצב כשני המובילים הגדולים בעולם הקצב- 4 רבעים ו-3 רבעים, כאשר רוב המקצבים מורכבים על ציר X או על ציר Y.
בשני הצירים מתקיימות יחידות של המספר 8, אך באופנים שונים:
- בציר X: חלוקה הרמונית של 4-4 (4 מרחבים, זויות)
- בציר Y: חלוקה דינמית של 3-5 (3 מתפתח ל-5 ול-8 זהו רצף פיבונאצי המייצגת ספירלה מתרחבת)
למעשה אשמח לסכם שבעוד ציר ה-X מייצג ימים ויבשות , עקבי ומאוזן ,ציר ה- Y מסוגל לשינויים,
בגלל החלוקה שלו המובילה מ- 3 ל- 5 .
הקשר לקבלה
מתוך שירת האר"י הקדוש "דע כי טרם" עולה הקשר לציר ה- Y:
..ואז שלח אור אינסוף קו אחד שלו מלמעלה למטה ... ודרך הקו ההוא האציל וברא ויצר ועשה כל העולמות כולם...
1. נקודת האפס כמקום הצמצום המרכזי בו מתרכזות כל האיכויות
2. הקו היורד (ציר ה-Y) כערוץ היצירה בארבעה שלבים:
- האציל: זרימת מידע מתת ההכרה למודעות
- ברא: עיבוד המידע לכדי תובנות ותכניות
- יצר: מימוש פיזי של התכניות
- עשה: הפיכת התכנית למציאות מוחשית ושימושית
סיכום:
הניתוח מציג את מערכת הצירים כמודל המשלב עקרונות גיאומטריים, מתמטיים ורוחניים, כאשר:
- ציר ה-X מייצג את המישור הפיזי והסטטי
- ציר ה-Y מייצג את פוטנציאל השינוי והיצירה
- נקודת המפגש (האפס) היא מקור הצמצום והיצירה
התנועה במרחב מודעות:
האדם המודע נע בתנועה דיהדרלית (סיבובית סביב ציר) ,
תנועה זו מאפשרת מעבר בין סוגי הרבעונים מסביב נקודת האפס, אם את(ה) בחושך מוחלט או באור המוחלט או ברבעוני הדואליות. לצורך תהליך ריפוי נבחר בציר האלכסוני המחבר את רבעון הפלוס המוחלט עם עם רבעון המינוס המוחלט.
נבצע במחשבה את ההתנועה הדיהדרלית המאזנת בין אור לחושך,
כך נגלוש למרחבי המינוס המוחלט כאשר אנו מוצפים באור והגנה מתוך הפלוס המוחלט, התנועה היא מתומנת כאשר הנקודה של ה-8 שואפת להיות מקבילה לנקודת האפס.
נקודת האפס: ים הסודות
- נקודת האפס אינה ריקה אלא מהווה מרחב של אפשרויות אינסופיות, למעשה בתאוריה הנוכחית היא אותה נקודה אליה הצטמצם אור אינסוף בתחילת האנושות לפי תורת הקבלה.
... והנה צמצם את עצמו אינסוף לנקודה האמצעית אשר בו באמצע ממש. (דע כי טרם)
משקל נקודת האפס שווה למעשה מבחינה מולקולרית ודחיסות לאותו אור אינסוף עתיק שהיה
.... ממלא את כל המציאות ולא נותר שום מקום פנוי בבחינת אויר ריקני או חלל.... (דע כי טרם)
לכן לא אטעה אם אקרא לאפס- אין פה סוף.
כאשר אני טסה על הכביש המתומן אני עוברת בכל תיבה פעמיים על נקודת האפס , האחת בירידה והשניה בעליה.
המסע קורה תוך כדי תיפוף נמרץ שמעניק את החשמל למודעות המציירת לה את הספרה -8.
בכל מעבר דרך נקודת האפס מתרחש שיקוף של החוויה הקודמת, שימור והעצמת האנרגיה
מתוך ובזכות חיבור למקור הכוח הפנימי, על כך מצאתי סימוכין באפקט קזימיר*
וכך כתוצאה מהתנועה הדיהדרלית אנו מקבלים גישה לחכמת המוח העתיק.
משמעות המסע
התנועה המתמדת במרחב המודעות משרתת שתי מטרות: העמקת החיבור לים הסודות והרחבת התודעה,
ריפוי והארה של נשמות שנלכדו בחשכה.
זוהי דרך של שירות והתפתחות, המאפשרת למרפא לשמור על חיבור לאור תוך יכולת לרדת אל החושך ולהעלות ממנו ניצוצות חבויים.
המוח העתיק: מצפן התודעה העמוקה-תת מודע
המוח העתיק הוא מערכת הישרדותית-חושית עמוקה שהתפתחה לאורך מיליוני שנות אבולוציה.
הוא פועל כחיישן רגיש המזהה הזדמנויות להתפתחות ושינוי, תדרים וויברציות שאינם נתפסים בחושים הרגילים ומסרים מהזיכרון הקולקטיבי האנושי, תפקידו לשמש כמערכת ניווט במרחב המודעות,
--מזהה את נקודת האפס ומאפשר כניסה מודעת אליה
- מנחה את התנועה בין מרחבי האור והחושך
- מספק אינטואיציה לגבי הכיוון הנכון במסע הריפוי
- מחבר בין החוויה האישית לחכמת הדורות.
הקשר לים הסודות
כשאנו עוברים דרך נקודת האפס הלוך וחזור באופן סיבובי חוזר על עצמו אנו רואים שנקודת האפס מתרחבת.
ממש כמו משעול צר שמתרחב ככל שפוסעים עליו יותר. זהו ים הסודות,
המוח העתיק פועל כמתורגמן של הסודות והצפנים, מאפשר גישה לידע קדום ועמוק,
מזהה דפוסים וחוקיות בנגלה, מחבר בין הידע האינטואיטיבי לתובנות המודעות.
את פיתוח הקשב למוח העתיק ניתן לחדד דרך מדיטציה ותרגול מודעות, הקשבה לאינטואיציה ולתחושות הגוף, התבוננות בדפוסים חוזרים בחיים, פיתוח רגישות לאנרגיות ותדרים, הקשבה לאורך זמן למקצבי תיפוף, תפילה, שירה.
המוח העתיק הוא המצפן הפנימי המאפשר ניווט מדויק במרחבי התודעה, תוך שמירה על חיבור לחכמת החיים העמוקה.
תהליך ריפוי לפי תאורייה זו : טיפול עם תופים
המטפל מסביר למטופלים את עקרונות השיטה, מבקש מהם.ן לדמות במוחם.ן את מהלך הכביש המתומן האלכסוני, תוך כדי הניגון ואת כוכב שלמה המתגלגל על הכביש המתומן,
נתרגל יחד את התנועה -8 עם הראש והכתפיים, נבקש מהמשתתפים.פות להתייחס למוסיקה בחיבור מרוכז.
אם זה הקשבה ואם זה בתנועה כל מה שיבחרו רק לזכור תמיד את ה- 8 ונקודת האמצע שלו אשר משתקפת במקביל לנקודת האפס במפגש הצירים.
לאחר נשימות משותפות ומסויימות מתחילה הנגינה ,
תחילה נהיה על ציר ה-X בצלילי מיים והקשה עדינים, מעבר למקצב עדין ואז למקצב סוער יותר שמייצג חילוף הצירים ואז נעבור למקצב 15 הרבעים המהווה את עיקר הקונצרט המרפא,
זהו מקצב תיפוף שיצרתי קסום ומתגלגל , המשקף בצורה מוסיקלית את כוכב שלמה,
הוא בנוי ממספר שילובים שיוצרים 15 כמו-שלוש פעמים חמש או 5 פעמים 3 או 7+8 או 6+4+5 ,
כאשר אנו מתופפים את המקצב הזה אנו מטעינים את הכוכב בחשמל המקצב והדהודיו בתהליך הדיהדרלי של סיבובי ה- 8 סביב הציר האלכסוני ,
לאחר התמדה ארוכה על מקצב ה- 15 רבעים על כל צורותיו אנו מיישמים בתיפוף את רצף פיבונאצ'י – 3-5-8-13 ומתחילים לעבור למקצבים שקטים.
האוירה מתחילה להרגע בחזרה אל צלילי המיים. הנשימות. המרחב המגן.
בסוף התהליך ולאחר הרפייה נעימה נוכל לערוך מעגל הקשבה ובו מי שירצה יוכל להביע את מה שחש.
בקרוב זה יקרה. ראו עצמכם.ן מוזמנים.נות
סיפורים שלי על טיפול בגישה הזו:
1. אינטגרציה ייחודית:
- חיבור בין מתמטיקה, פיזיקה ותודעה
- שילוב בין מדע מודרני ותפיסות עתיקות
- הצגת מודל דינמי של תנועה במרחב התודעה
2. מושגים חדשים:
- הרעיון של "ים הסודות" בנקודת האפס
- התנועה הדיהדרלית כדרך ריפוי
- תפיסת מרחב המודעות כמערכת קואורדינטות חיה
3. יישומיות:
- מודל פרקטי לעבודה טיפולית
- כלים מעשיים להבנת תהליכי שינוי
- שפה נגישה לתיאור תהליכים מורכבים
לסיכום, מאמינה שבעוד שהרעיונות הבסיסיים מהדהדים תפיסות קיימות, האופן בו שילבתי, פירשתי והצגתי אותם יוצר תרומה ייחודית לשדה. החיבור בין שפה מדעית, מיסטית ופרקטית מאפשר גישה חדשה להבנת תהליכי תודעה וריפוי.

מקבילות קיימות:
1. רעיון המרחב המחולק לצירים: רנה דקארט, פיתוח האלגברה הליניארית- https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%9C%D7%92%D7%91%D7%A8%D7%94_%D7%9C%D7%
- תורת היונג עם הארכיטיפים והצל
תודעה בפסיכולוגיה הטרנספרסונלית- https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%99%D7%94_%D7%98%D7%A8%D7%A0%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%A1%D7%95%D7%A0%D7%9C%D7%99%D7%AA
2. המוח העתיק:
- תיאוריית המוח המשולש של מקלין (המוח הזוחל) - https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%97_%D7%94%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%9C%D7%A9
- מחקרי נוירופלסטיות מודרניים- https://kids.frontiersin.org/he/articles/10.3389/frym.2020.522413-he
- תפיסות שמאניות של "החוש השישי"
3. תנועת ה-8 והמעברים:
- סמל האינסוף במיסטיקה
- מעגל הין-יאנג בפילוסופיה הסינית
- תנועות אנרגטיות בצ'י קונג
איכויות הכוכב המחומש- הפנטגרם-
חבורה דיהדרלית- https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%93%D7%99%D7%94%D7%93%D7%A8%D7%9C%D7%99%D7%AA
אפקט קזימיר- https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A4%D7%A7%D7%98_%D7%A7%D7%96%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%A8
מאת- רחל בנגורה
Comments